Az új trend – a „no filter” és „no makeup” átveszi az uralmat

Nem is olyan régen, 5-6 évvel ezelőtt betört a világba az a megjelenés, ami minden volt, csak nem a valóság. A – már tizenéves – lányok is 2 kiló alapozóval, műszempillával, pirosítóval az arcukon, szájfénnyel a szájukon indultak neki a napnak. Bevallom, engem is megcsapott ennek az őrületnek a szele, hiszen tiniként nem láttam mást, mint hogy a hírességek, celebek, sőt az iskolám felsőbb évesei, már lassan el vannak maszkírozva. A természetesség majdnem a „gáz” kategóriát súrolta.

Szerencsére az új trend, ami a világban hódít, visszahozza a rég elfeledett gondolatot: a kevesebb néha több.
Már eleve elég személyes, ha az ember megoszt ismeretlenekkel saját magáról fotókat. A hírességek egyre több olyan képet posztolnak Instagram vagy Facebook oldalaikra, amelyeken profi sminkesek munkája nélkül mutatják meg igazi arcukat. Szépségeiket és hibáikat is láthatjuk, hiszen ők sem tökéletesek.
A régi-új gondolat, hogy smink nélkül (no makeup) és bármilyen eredeti, nem színezett, sötétített, kontrasztos képet (no filter) helyezzünk ki, körülbelül egy-másfél éve indult és megállíthatatlanul veszi be a közösségi média felületeit. #IWokeUpLikeThis, #NoMakeup, #MakeupFree – ezekkel a hashtag-ekkel találhatjuk meg a lányok és sok-sok celeb képeit, amelyeken felfedik a csupasz arcukat. Nagy bátorságra vall a sztároknál, hogy megmutatják a kendőzetlen igazságot és a tökéletesség sztereotípiája ellen harcolnak. Így bizonyítják nekünk, hogy senki sem tökéletes és vannak napok, amikor ők is átlagosan néznek ki, semmi cicoma nincs rajtuk és ezzel nincs is semmi baj.

A mai napig is indulnak olyan őrületek, mint a hatalmasra és természetellenesre festett szemöldökök, vagy a Kylie Jenner’s lip (amikor a lányok egy műanyag henger alakú tárggyal vákuumot képeznek a szájukon és kb. 10 perc után hatalmasra dagad a szájuk). Utóbbi rettenetesen veszélyes, az internetet elárasztották az olyan képes és videók, ahol az embereknek felszakadt a szájuk, némelyik el is fertőződött. Szerencsére ezek pár hónap után lecsengenek és csak egy rémkép lesz az emlékezetünkben.

Mivel ebben az évben a természetesség a trend, a nagy márkák is alkalmazkodtak az új hullámhoz. Egyre több sminktermékeket gyártó vállalat, gondolok itt a L’Oreal Paris, Clinique vagy a Dior cégekre, olyan természetesnek ható új alapozókat, szemhéjpúdereket és más termékeket dobnak a piacra, melyeket ez a trend ihletett. A kozmetikusok és gyártók is azon az állásponton vannak, hogy ez a „no makeup” trend nem azt jelenti, hogy a nők teljesen elszakadnának a sminkvilágtól, hanem egyfajta természetesség felé vettük az irányt. Az új termékeknek is a célja, hogy a hölgyek természetes vonásait hangsúlyozzák, és ne elrejtsék a hibáikat, mert éppen ettől vagyunk különlegesek és egyediek.

Sok művésznek megtetszett a „no makeup” irányvonal, ilyen Steve Osemwenkhae is, aki egy amerikai fényképész. Egy utastársa sminkelése ihlette meg a művészt, aki később „No Makeup Series” címmel mintegy 100 nő természetes szépségét kapta lencsevégre. A célja többek között az is, hogy megmutassa a világnak azt a sokféle szálat, amivel a nők a sminkhez, a társadalmi nyomáshoz és a szépség fogalmához kötődnek.

Remélem, ez a trend sokáig a köztudatban marad és a természetesség virágkorát hozza el újból. Hiszen nem kell a társadalom elvárásaihoz alkalmazkodnunk, hogy hogyan nézzünk ki, egyszerűen érezzük jól magunkat a bőrünkben!

About the author: Lippai Maja

Szólj hozzá!

Az email címed nem hozzuk nyilvánosságra.